2024-07-02 - Решения 2024-06-28 - Регламенти 2024-06-28 - Регламенти 2024-06-28 - Оценки
Герб Република България

РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

МИНИСТЕРСТВО НА ОБРАЗОВАНИЕТО И НАУКАТА

Изпълнителна агенция
"ПРОГРАМА ЗА ОБРАЗОВАНИЕ"

Съдържание

Проект BG05SFPR001-1.003-0001 „Силен старт“

 

 

Процедура: BG05SFPR001-1.003 „Обща и допълнителна подкрепа за личностно развитие в предучилищното образование“

Конкретен бенефициент (КБ): Министерство на образованието и науката (МОН)

Срок на изпълнение на проекта: 15.02.2024 г. – 15.02.2029 г.

Общ бюджет на проекта: 105 400 000,00 лв. (86 966 657,68 лв. - средства от Европейския социален фонд плюс (ЕСФ+) и 18 433 342,32 лв. - национално съфинансиране), от които 17 488 948,73 лв. за Регион в преход (Югозападен район) и 87 911 051,27 лв. за По-слабо развити региони (Северозападен район, Северен централен район, Североизточен район, Югоизточен район, Южен централен район).

Описание/цели на проекта: Проектът ще се изпълнява в рамките на операция от стратегическо значение и предвижда да разгърне потенциала на децата от предучилищното образование чрез подкрепа за личното им развитие с оглед по-успешна социална реализация.

Проектът предвижда провеждане на обучения за педагогически и непедагогически специалисти, което ще допринесе в значителна степен за подобряване на процесите на взаимодействие с децата, ще подкрепи изграждането на приобщаваща среда и ще повиши ефективността на екипната работа. Чрез различни инициативи и мероприятия (вкл. обучения) ще се работи интензивно с родители от уязвимите групи, което ще оказва влияние от една страна на плавната адаптация на детето към новата среда, а от друга страна изгражда положително отношение в общността към ползите от образованието и грижите в ранна детска възраст (ОГРДВ) и от образованието като цяло. По проекта ще се предоставя допълнителна подкрепа за личностно развитие на деца със СОП, в риск, с хронични заболявания и изявени дарби. На фокус ще бъде също и достъпът и трайното предоставяне на обща подкрепа за личностно развитие под формата на обучения, занимания по интереси и др.

Дейностите ще надградят и мерките по прилагане на Европейската гаранция за детето, както и прилагането на Национална рамка за качество на образованието и грижите в ранна детска възраст.

Дейности по проекта:

  • Дейност № 1 „Повишаване квалификацията на педагогическите специалисти, вкл. нови в системата учители, и на експерти от РУО за осъществяване на обща и допълнителна подкрепа за личностно развитие, вкл. социално-емоционалното учене в детските градини, в т.ч. техни яслени групи, и училища с групи за задължително предучилищно образование както и обучения на непедагогическия персонал, вкл. образователни медиатори и социални работници за подпомагане на обучението, в съответствие с утвърдени програми за професионалното и кариерното им развитие.“
  • Дейност № 2 „Интензивна работа с родители на ниво детска градина, в т.ч. техни яслени групи, и на ниво училище с групи за задължително предучилищно образование за формиране на положителни нагласи към образованието и за пълноценното им участие в образователния процес.“
  • Дейност № 3 „Допълнителна подкрепа за личностно развитие на деца със специални образователни потребности, в риск, с хронични заболявания и изявени дарби за трайно приобщаване в предучилищното образование.“
  • Дейност № 4 „Обща подкрепа за личностно развитие за достъп и трайно приобщаване на деца в предучилищното образование.“

Индикатори за изпълнение:

  • Брой на децата на възраст под 18 години - 37 283, от които 6 214 в Регион в преход (ЮЗР) и 31 069 в По-слабо развитите региони;

От тях:

  • Брой деца и ученици в предучилищното и училищното образование със специални образователни потребности (СОП), в риск, с хронични заболявания и с изявени дарби, получили допълнителна подкрепа за личностно - 4 549, от които 758 в Регион в преход (ЮЗР) и 3 791 в По-слабо развитите региони;
  • Брой деца и ученици от предучилищното и училищното образование от уязвими групи, получили подкрепа - 32 734, от които 5 456 в Регион в преход (ЮЗР) и 27 278 в По-слабо развитите региони;
  • Брой родители, подкрепени в процеса на приобщаващото образование - 37 283, от които 6 214 в Регион в преход (ЮЗР) и 31 069 в По-слабо развитите региони;
  • Педагогически специалисти и непедагогически персонал, обучени за работа с деца и ученици от уязвими групи заети, вкл. самостоятелно заети с целева стойност до крайния срок за изпълнение на процедурата - 3 577, от които 596 в Регион в преход (ЮЗР) и 2 981 в По-слабо развитите региони;
  • Малцинства (включително маргинализирани общности като ромите) – с целева стойност до крайния срок за изпълнение на процедурата - 18 641, от които 3 107 в Регион в преход (ЮЗР) и 15 534 в По-слабо развитите региони.

Индикатори за резултат:

  • Брой деца и ученици от уязвими групи с подобрени образователни резултати 1 година след участие в операцията – 33 554, от които 5 592 в Регион в преход (ЮЗР) и 27 962 в По-слабо развитите региони.
  • Участници, които при напускане на операцията получават квалификация  – 3 227, от които 538 в Регион в преход (ЮЗР) и 2 689 в По-слабо развитите региони.

Странична лента

Събития

Галерия

Новини

ДОБРИ ПРАКТИКИ

нагоре

Интернет страницата се поддържа със средства по приоритета за техническа помощ на Програма „Образование“ 2021-2027, съфинансирана от Европейския съюз.