ОПЕРАТИВНА ПРОГРАМА „РАЗВИТИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ”
ПРИОРИТЕТНА ОС:
Приоритетна ос 4. Подобряване на достъпа до образование и обучение
ОСНОВНА ОБЛАСТ НА ИНТЕРВЕНЦИЯ:
4.1. Достъп до образование и обучение на групи в неравностойно положение
Министерство на образованието, младежта и науката, чрез Главна дирекция „Структурни фондове и международни образователни програми”, в качеството му на Договарящ орган по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”
кани
Министерство на образованието, младежта и науката, чрез Дирекция „Достъп до образование и подкрепа на развитието”, в качеството й на конкретен бенефициент да подаде проектно предложение, съгласно приложения пакет документи за кандидатстване по процедура на директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
Номер и име на процедурата: BG051PO001-4.1.07 „Включващо обучение”
Цел на настоящата процедура е:
Осигуряването на подкрепяща среда за равен достъп до образование и за отваряне на образователната система с оглед осъществяването на включващо обучение.
- ранно откриване на деца, застрашени от обучителни трудности и успешното им включване в предучилищно и училищно образование, успешна социализация и интеграция;
- повишаване на ролята на общообразователните училища за изграждане на приобщаваща образователна среда и за осъществяване на качествено образование, съобразено с индивидуалните потребности на всеки ученик;
- повишаване на капацитета на специалните училища за деца със сензорни увреждания с оглед изграждането на функционален модел на работа за подкрепа на включващото обучение на деца и ученици със сензорни увреждания;
- изграждане на нов модел на организация и функциониране на училищата за деца с умствена изостаналост от интернатен тип.
Бюджет: 10 000 000 лв.
Допустими дейности:
1. Ранно оценяване и превенция на обучителните затруднения при деца от предучилищна възраст.
2. Осигуряване на условия и подкрепа за преход от интегрирано към включващо обучение.
3. Изграждане на нов функционален модел на работа за подкрепа на включващото обучение на деца и ученици със сензорни увреждания в училищата за деца с нарушено зрение и с увреден слух.
4. Изграждане на нов модел на организация и функциониране на училищата за деца с умствена изостаналост (помощните училища) от интернатен тип.
5. Създаване на благоприятна среда в училищата и детските градини за адаптивно обучение на деца със СОП.
Крайният срок за подаване на проектно предложение е 28 ноември 2011 г., 16.30 часа
Пакет документи за кандидатстване: