Процедура BG05M20P001-3.003 ,,Осигуряване на условия и ресурси за изграждане и развитие на подкрепяща среда в детските градини и училищата за осъществяване на включващо обучение - фаза 1“ е отворена за кандидатстване
Главна дирекция „Структурни фондове и международни образователни програми” на Министерство на образованието и науката (МОН), в качеството си на Управляващ орган на Оперативна програма ,,Наука и образование за интелигентен растеж“ 2014-2020 г. (ОП НОИР), кани конкретния бенефициент – МОН да представи проектно предложение по процедура на директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ: BG05M20P001-3.003 ,,ОСИГУРЯВАНЕ НА УСЛОВИЯ И РЕСУРСИ ЗА ИЗГРАЖДАНЕ И РАЗВИТИЕ НА ПОДКРЕПЯЩА СРЕДА В ДЕТСКИТЕ ГРАДИНИ И УЧИЛИЩАТА ЗА ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА ВКЛЮЧВАЩО ОБУЧЕНИЕ - ФАЗА 1“.
Целите на процедурата за безвъзмездна финансова помощ са:
Основната цел на процедурата е да бъдат създадени условия за изграждане на образователна среда, насърчаваща разгръщането на потенциала на всяко дете и ученик за личностно развитие, както и успешна реализация и социализация. Тя цели по-високо качество и по-добър достъп до образование чрез създаване на подкрепяща среда за ранна превенция на обучителни затруднения, за включващо обучение на деца и ученици със специални образователни потребности (СОП) и на подкрепяща среда за включващо обучение и социално включване на ученици с девиантно поведение.
Процедурата за безвъзмездна финансова помощ се реализира с финансовата подкрепа на Европейския социален фонд.
Проектите ще се изпълняват на територията на Република България.
Дейностите, които ще получат подкрепа включват:
- Въвеждане на изградения пилотен модел за ранно оценяване на образователните потребности на децата от предучилищна възраст и за превенция и ранна интервенция на обучителните им затруднения.
- Осигуряване на условия и ресурси за надграждане и развитие на подкрепяща среда в детските градини и училищата за осъществяване на включващо обучение.
- Развитие и утвърждаване на функционалния модел за подкрепа на процеса на включващото обучение чрез участието и използването на капацитета на специалните училища за ученици със сензорни увреждания и с умствена изостаналост.
- Подобряване на достъпа до информация и комуникация за децата и учениците с увреден слух чрез въвеждане на жестов език.
- Прилагане на новия модел на организация и функциониране на училищата за деца с умствена изостаналост.
- Подготовка за въвеждане на алтернативни модели за работа с ученици с девиантно поведение, настанени във възпитателни училища-интернати (ВУИ) и социално-педагогическите интернати (СПИ), и за реформиране на организацията и функционирането на ВУИ и СПИ.
Пълният комплект Насоки за кандидатстване е публикуван на следните интернет адреси:
https://eumis2020.government.bg
Крайният срок за подаване на проектното предложение, подписано с КЕП през системата ИСУН 2020 е: не по-късно от 23.59 часа на 28.01.2016 г.