ПРОЦЕДУРА ЗА МОБИЛНОСТ
ОБЯВЯВА ПРОЦЕДУРА
за назначаване на държавен служител по реда и при условията на чл. 81а от Закона за държавния служител за длъжността „държавен експерт“ в дирекция „Управление на риска и контрол“.
1. Основните задължения за длъжността „държавен експерт“ в дирекция „Управление на риска и контрол“, са:
- Участва в прилагане на процедурите по администриране на нередности при управлението и изпълнението на ОП НОИР;
- Участва в изготвянето и съгласуването на проекти на нормативни и вътрешноведомствени актове, свързани с дейността на УО на ОП НОИР;
- Участва в актуализацията на правилата и наръчниците по ОП НОИР;
- Осъществява предварителен контрол за законосъобразност на: критериите за подбор на операции; заповеди за утвърждаване на пакет документи за кандидатстване по процедурите за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по ОП НОИР; заповеди за назначаване на оценителни комисии; оценителни доклади на оценителните комисии; решения за отказ за предоставяне на БФП; административни договори/заповеди за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ; решения за налагане на финансови корекции по чл. 73 от ЗУСЕСИФ; други проекти на административни актове, издавани от ръководителя на Управляващия орган.
- Извършва проверка на основателността на постъпили възражения от кандидати, чиито проектни предложения са включени в списъка на проектните предложения, които не се допускат до техническа и финансова оценка;
- Участва в процеса, свързан с оценка и управление на риска от нередности и измами;
- Участва в осигуряване и поддържане на системи и процедури за превенция и противодействие на измами със средства от ЕСИФ при отчитане на установените рискове.
2. Минимални и допълнителни изисквания за длъжността „държавен експерт“:
2.1. Минимални изисквания за длъжността:
- Висше образование: образователно - квалификационна степен „Магистър”;
- Професионален опит: 5 (пет) години професионален опит в областта на правото;
- или минимален ранг II младши;
2.2. Допълнителни изисквания за заемане на длъжността, съгласно утвърдена длъжностна характеристика, които са предимство за кандидатите:
- Придобита юридическа правоспособност
- Добро владеене на английски език – писмено и говоримо;
- Много добри компютърни умения;
- Много добри познания за ЕСИФ;
- Познаване на общата нормативна уредба, свързана с ЕСИФ.
3. Специфични изисквания – Кандидатите да са назначени по служебно правоотношение в администрация различна от ИА ОПНОИР на пълно работно време и по отношение на тях да е изтекъл едногодишният срок за изпитване определен по реда на чл. 12 от ЗДСл. Кандидатите назначени по чл. 15 от ЗДСл /по заместване/ следва да имат годишна оценка от последното оценяване, според която изпълнението на длъжността напълно отговаря на изискванията или ги надвишава.
4. Необходими документи за кандидатстване:
- писмено заявление до изпълнителния директор за участие в подбора (свободен текст, с посочен телефон, е-mail и пощенски адрес за кореспонденция);
- професионална автобиография;
- копия от официални документи за придобита образователно-квалификационна степен;
- копие на служебна книжка, удостоверяваща валидно служебно правоотношение, изтекъл изпитателен срок, придобит ранг и професионален опит;
- копие на други официални документи, удостоверяващи професионален опит: трудова книжка и/или осигурителна книжка, и/или официален документ на български език, доказващ извършване на дейност в чужбина (ако притежават такъв);
- копие от придобита юридическа правоспособност;
- документ за степен на образование, издаден от друга държава, се представя след преминала процедура за признаване на образованието от министъра на образованието и науката, чрез Националния център за информация и документация;
- формуляр за годишна оценка от последното оценяване, за служители назначени по заместване, съгласно изискванията на чл. 81а, ал. 6 във връзка с чл. 15, ал. 3 от ЗДСл.
5. Документи се подават в деловодството на Изпълнителна агенция „Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ в сградата на бул. „Цариградско шосе” № 125, бл.5, ет.1 или на имейл [email protected]. Документите се приемат всеки работен ден от 09.00 ч. до 12.00 ч. и от 14.00 ч. до 17.30 ч.
6. Срок за подаване на необходимите документи: 10 дни от публикуване на обявата.
7. Място, на което се обявяват съобщенията във връзка с обявената процедура: официалната интернет страницата на Изпълнителна агенция „Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ http://sf.mon.bg/ , рубрика Кариери.
8. Ред за извършване на подбора:
- допускане до подбора на база представените документи с оглед установяване на наличие на изискванията по т. 2 и т. 3;
- събеседване за преценка на професионалните и деловите качества на кандидатите по петстепенната скала по Наредбата за провеждане на конкурсите за държавни служители.