ПРОЦЕДУРА ЗА МОБИЛНОСТ
1. Административно звено – Изпълнителна агенция „Програма за образование“
2. Област, община и населено място – София-град, община Слатина, гр. София, бул. „Цариградско шосе“ 125, бл. 5, ет. 1
3. Длъжност – държавен експерт
4. Професионално направление – Специалност от професионално направление от област на висше образование „Социални, стопански и правни науки“ и/или „Педагогически науки“ или „Технически науки“ или „Хуманитарни науки”, съгласно Класификатора на областите на висше образование и професионалните направления;
Допълнителни изисквания за заемане на длъжността, съгласно утвърдена длъжностна характеристика, които са предимство за кандидатите:
- Много добро владеене на английски език – писмено и говоримо;
- Много добри компютърни умения;
- Много добро познаване на европейската и национална нормативна уредба, свързана с програмирането на средствата от структурните и инвестиционни фондове на Европейския съюз (ЕС) и националната нормативна уредба в областта на образованието и науката;
- Много добри познания за структурните и инвестиционни фондове на ЕС;
- Познаване на общата нормативна уредба, свързана със структурните и инвестиционните фондове на ЕС.
5. Длъжностно ниво – Експертно ниво 1Б
6. Минимална образователна степен – Магистър
7. Минимален професионален опит – 4 (четири) години професионален опит в областта на процесите, свързани с програмиране на ниво оперативна програма или операция или планиране на стратегически документи за изпълнение на национални политики или опит в програмирането, анализа и оценката на проекти и/или програми, финансирани от фондовете на ЕС
8. Минимален ранг за длъжността – II младши
9. Минимален размер на основната заплата – 1600 лв. (за първа степен при минимален професионален опит надвишаващ минималния за длъжността до 1 година)
10. Брой места, които са обявени за подбор – 1 щатна бройка
11. Специфични изисквания за длъжността – Кандидатите да са назначени по служебно правоотношение в администрация, различна от ИАПО, на пълно работно време и по отношение на тях да е изтекъл едногодишният срок за изпитване, определен по реда на чл. 12 от ЗДСл. Кандидатите, назначени по чл. 15 от ЗДСл (по заместване), следва да имат годишна оценка от последното оценяване, според която изпълнението на длъжността напълно отговаря на изискванията или ги надвишава.
12. Кратко описание на длъжността по длъжностна характеристика – Участва в дейности, свързани с измененията на ОПНОИР и съпътстващите я документи, както и с подготовката на програма за програмен период 2021-2027 г. и дейностите, свързани с планирането и програмирането на ПО и съпътстващите я документи. Събира информация и осъществява анализи за нуждите на програмирането на ОПНОИР и ПО. Разработва проекти на методология и критерии за подбор на операции, включително при възникнала необходимост на техни изменения, които представя за обществено обсъждане по компетентност. Изготвя насоки за кандидатстване, определящи условията за кандидатстване и условията за изпълнение на одобрените проекти по процедури за предоставяне на БФП по одобрените от КН на ОПНОИР/КН на ПО методология и критерии за подбор на операции. Предоставя по компетентност информация и данни за планирането и програмирането на ОПНОИР и ПО. Осигурява съответствие на подготовката, управлението и изпълнението на програмно ниво и на ниво операция с правилата за идентифициране, предварително уведомяване и спазване режимите на държавни помощи съгласно действащото българско и европейско законодателство и съдейства на другите дирекции на Управляващия орган по тези въпроси. Участва по компетентност в работни групи за определяне на приложимия режим за държавни помощи при подготовката на критерии и насоки за предоставяне на БФП по ОПНОИР и ПО. Участва в подготовката и обявяването на процедури за предоставяне на БФП по ОПНОИР и ПО, в съответствие с европейската и националната нормативна уредба и след съгласуването им с другите дирекции в Управляващия орган. Разработва и предлага за одобрение на КН на ОПНОИР/КН на ПО индикативни годишни работни програми и техните изменения.
13. Срок за подаване на документи: 14 дни от публикуване на обявата.
14. Място за подаване на документи: Деловодството на Изпълнителна агенция „Програма за образование“ в сградата на бул. „Цариградско шосе” № 125, бл. 5, ет. 1. или на имейл [email protected]. Документите се приемат или изпращат на посочената електронна поща всеки работен ден от 09.00 ч. до 17.30 ч.
15. Изисквани документи:
• писмено заявление до Изпълнителния директор за участие в подбора (свободен текст, с посочен телефон, е-mail и пощенски адрес за кореспонденция);
• професионална автобиография;
• копия от официални документи за придобита образователно-квалификационна степен;
• копие на служебна книжка, удостоверяваща валидно служебно правоотношение, изтекъл изпитателен срок, придобит ранг и професионален опит;
• копие на други официални документи, удостоверяващи професионален опит: трудова книжка и/или осигурителна книжка, и/или официален документ на български език, доказващ извършване на дейност в чужбина (ако притежават такъв);
• копия на други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността;
• документ за степен на образование, издаден от друга държава, се представя след преминала процедура за признаване на образованието от министъра на образованието и науката чрез Националния център за информация и документация;
• формуляр за годишна оценка от последното оценяване за служители, назначени по заместване, съгласно изискванията на чл. 81а, ал. 6 във връзка с чл. 15, ал. 3 от ЗДСл.;
16. Електронна поща за подаване на документи: [email protected]
17. Лице за контакт: Полина Стоименова, 02/4676136
18. Ред за извършване на подбора:
1. допускане до подбора на база представените документи с оглед установяване на наличие на изискванията за минимални, допълнителни и специфични изисквания за длъжността „държавен експерт“;
2. събеседване за преценка на професионалните и деловите качества на кандидатите по петстепенната скала по Наредбата за провеждане на конкурсите за държавни служители.
19. Критерии за извършване на подбора на служители, заемащи експертни длъжности с аналитични и/или контролни функции, както следва:
1. Аналитична компетентност;
2. Работа в екип;
3. Ориентация към резултати;
4. Комуникативна компетентност;
5. Професионална компетентност;
6. Дигитална компетентност.
Кандидатите се оценяват съгласно посочените критерии в формуляр за преценка на кандидатите от събеседване за служители, заемащи експертни длъжности с аналитични и/или контролни функции с оценка от 1 до 5 за всеки критерий, като:
- 5 – напълно отговаря на изискванията за длъжността;
- 4 – в голяма степен отговаря на изискванията за длъжността;
- 3 – в средна степен отговаря на изискванията за длъжността;
- 2 – в малка степен отговаря на изискванията за длъжността;
- 1 – не отговаря на изискванията за длъжността.
Членовете на комисията попълват формуляр за преценка за всеки кандидат. Индивидуалната оценка на кандидата от събеседването от отделен член на комисията се определя като сбор от оценките по критериите, разделен на броя на критериите. Резултатът от събеседването на всеки кандидат е средноаритметична величина от оценките на членовете на комисията. При изчисленията резултатът се закръглява до два знака след десетичната запетая.
На първо място се класира кандидатът получил най-висок окончателен резултат от провеждането на подбора.
20. Място, на което се обявяват съобщенията във връзка с обявената процедура: официалната интернет страницата на Изпълнителна агенция „Програма за образование“, рубрика „Кариери“.
Ние Ви предлагаме:
- Разнообразни обучения и семинари за професионално обучение в страната и чужбина;
- Платен годишен отпуск за заеманата длъжност в размер на 30 работни дни;
- Фирмени празненства, специално организирани за децата на служителите;
- Организирани ежегодни медицински профилактични прегледи от специалисти;
- Фиксирано работно време от 9.00 ч. до 17.30 ч. с възможност за преминаване на работа при условията на работно време с променливи граници;
- Добра работна среда;
- Работа с професионален и мотивиран екип.