Герб Република България

РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

МИНИСТЕРСТВО НА ОБРАЗОВАНИЕТО И НАУКАТА

Изпълнителна агенция
"ПРОГРАМА ЗА ОБРАЗОВАНИЕ"

Съдържание

ОПЕРАТИВНА ПРОГРАМА „РАЗВИТИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ”

ПРИОРИТЕТНА ОС: 
Приоритетна ос 4. Подобряване на достъпа до образование и обучение

ОСНОВНА ОБЛАСТ НА ИНТЕРВЕНЦИЯ: 
4.1. Достъп до образование и обучение на групи в неравностойно положение

Министерство на образованието, младежта и науката, чрез Главна дирекция „Структурни фондове и международни образователни програми”, в качеството му на Договарящ орган по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”

кани 

Министерство на образованието, младежта и науката, чрез Дирекция „Достъп до образование и подкрепа на развитието”, в качеството й на конкретен бенефициент да подаде проектно предложение, съгласно приложения пакет документи за кандидатстване по процедура на директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.

Номер и име на процедурата: BG051PO001-4.1.07 „Включващо обучение”

Цел на настоящата процедура е: 
Осигуряването на подкрепяща среда за равен достъп до образование и за отваряне на образователната система с оглед осъществяването на включващо обучение.

  • ранно откриване на деца, застрашени от обучителни трудности и успешното им включване в предучилищно и училищно образование, успешна социализация и интеграция;
  • повишаване на ролята на общообразователните училища за изграждане на приобщаваща образователна среда и за осъществяване на качествено образование, съобразено с индивидуалните потребности на всеки ученик;
  • повишаване на капацитета на специалните училища за деца със сензорни увреждания с оглед изграждането на функционален модел на работа за подкрепа на включващото обучение на деца и ученици със сензорни увреждания;
  • изграждане на нов модел на организация и функциониране на училищата за деца с умствена изостаналост от интернатен тип.

Бюджет: 10 000 000 лв.

Допустими дейности:

1. Ранно оценяване и превенция на обучителните затруднения при деца от предучилищна възраст. 
 2. Осигуряване на условия и подкрепа за преход от интегрирано към включващо обучение. 
 3. Изграждане на нов функционален модел на работа за подкрепа на включващото обучение на деца и ученици със сензорни увреждания в училищата за деца с нарушено зрение и с увреден слух. 
 4. Изграждане на нов модел на организация и функциониране на училищата за деца с умствена изостаналост (помощните училища) от интернатен тип. 
 5. Създаване на благоприятна среда в училищата и детските градини за адаптивно обучение на деца със СОП. 

Крайният срок за подаване на проектно предложение е 28 ноември 2011 г., 16.30 часа

Пакет документи за кандидатстване:

Странична лента

Галерия

Новини

ДОБРИ ПРАКТИКИ

нагоре

Интернет страницата се поддържа със средства по приоритета за техническа помощ на Програма „Образование“ 2021-2027, съфинансирана от Европейския съюз.