Герб Република България

РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

МИНИСТЕРСТВО НА ОБРАЗОВАНИЕТО И НАУКАТА

Изпълнителна агенция
"ПРОГРАМА ЗА ОБРАЗОВАНИЕ"

Съдържание

ОПЕРАТИВНА ПРОГРАМА „РАЗВИТИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ”

ПРИОРИТЕТНА ОС : 
3. Подобряване качеството на образованието и обучението в съответствие с потребностите на пазара на труда за изграждане на икономика, основана на знанието

ОСНОВНА ОБЛАСТ НА ИНТЕРВЕНЦИЯ: 
3.1 Подобряване качеството на услугите в образованието и обучението

Главна дирекция „Структурни фондове и международни образователни програми”, в качеството й на Договарящ орган по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”

кани 

Дирекция „Образователни програми и образователно съдържание”, представляванa от г-жа Евгения Костадинова, в качеството й на конкретен бенефициент да подаде проектно предложение, съгласно приложения пакет документи за кандидатстване по процедура на директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.

Номер и име на процедурата: BG051PO001-3.1.04 „Подобряване на качеството на общото образование”

Цел на настоящата процедура е: Подобряване качеството на образователните услуги, чрез: 
1. Осъвременяване на държавните образователни изисквания за учебно съдържание, на учебните планове и на учебните програми в общото образование за всички образователни етапи и степени; 
2. Внедряване в практиката на осъвременения образователен пакет; 
3. Разработване и апробиране на процедура за оценяване на учебници и учебни помагала; 
4. Обучение на учителите за прилагане на осъвременения образователен пакет.

Настоящата процедура на директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ се реализира с финансовата подкрепа на Европейския съюз чрез Европейския социален фонд. 

Максималният бюджет на безвъзмездната финансова помощ по настоящата процедура за целия програмен период е в размер на 10 000 000 лв.

Допустими дейности:

І. Създаване на единна система от индикатори за съответствие между стандартите за учебно съдържание и средствата за тяхното постигане (учебни програми, учебни помагала, учебници, квалификация на учители) 
1.1. Изготвяне на обща оценка на съответствие между ДОИ за учебно съдържание и средствата за тяхното постигане – учебни програми, учебници, учебни помагала, обучения на учители, като в резултат се цели да се идентифицират и отстранят евентуални несъответствия и диспропорции в действащи в практиката ДОИ за учебно съдържание и учебните програми от една страна, и заложените в тях резултати от обучението, реализирани в учениците, от друга страна; 
1.2. Разработване и апробиране на индикатори за съответствие между стандартите за учебно съдържание и средствата за тяхното постигане (учебни програми, учебници, учебни помагала, обучения на учители). 

ІІ. Актуализиране на ДОИ за учебно съдържание и на учебните програми във всички етапи и степени на общото образование 
2.1. Оптимизиране на пакета образователни документи за ЗП в съответствие с новата образователна структура и с цел включване в ДОИ за учебно съдържание и в учебните програми на осемте ключови компетентности за учене през целия живот:

  • Преглед и актуализация на ДОИ за учебно съдържание за начален и прогимназиален етап; 
  • Разработване на нови ДОИ за учебно съдържание за гимназиалната степен; 
  • Усъвършенстване на учебни програми 1-4 клас; 
  • Оптимизиране на учебни програми за 5-7 клас; 
  • Разработване на нови учебни програми 8-12 клас. 

2.2. Разработване на пакет образователни документи за втори гимназиален етап:

  • Проучване и изготвяне на концепция на профилирано обучение в съответствие с новата образователна структура; 
  • Изготвяне на ДОИ и учебни програми за профилирана подготовка по всички учебни предмети; 
  • Изготвяне на учебно-изпитни програми за ДЗИ по профилиращите предмети. 

ІІІ. Актуализиране на ДОИ за учебниците и учебните помагала и разработване и апробиране на процедура по оценяването и одобряването им 
3.1. Анализ на одобрените учебници и учебни помагала; 
3.2. Оптимизиране на ДОИ и процедурата по оценяване и одобряване на учебници и учебни помагала; 
3.3. Апробиране на процедура по оценяване и одобряване на учебници и учебни помагала. 

ІV. Обучения на учители и оценители 
4.1. Обучение на учителите за прилагане на актуализираните и на новите ДОИ за учебно съдържание и на учебни програми /методически съвещания, семинари, обучение на място, краткосрочни квалификационни форми и др./; 
4.2. Разработване, отпечатване и разпространение на методическо ръководство за въвеждането и прилагането на новия пакет документи; 
4.3. Обучения на оценители, участващи в процедури за оценяване и одобряване на учебници и учебни помагала. 

Крайният срок за подаване на проектно предложение е 15 август 2011 г., 16.30 часа

Пакет документи за кандидатстване:

Странична лента

Галерия

Новини

ДОБРИ ПРАКТИКИ

нагоре

Интернет страницата се поддържа със средства по приоритета за техническа помощ на Програма „Образование“ 2021-2027, съфинансирана от Европейския съюз.