ОПЕРАТИВНА ПРОГРАМА „РАЗВИТИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ”
ПРИОРИТЕТНА ОС :
3. Подобряване качеството на образованието и обучението в съответствие с потребностите на пазара на труда за изграждане на икономика, основана на знанието
ОСНОВНА ОБЛАСТ НА ИНТЕРВЕНЦИЯ:
3.1 Подобряване качеството на услугите в образованието и обучението
Главна дирекция „Структурни фондове и международни образователни програми”, в качеството й на Договарящ орган по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”
кани
Дирекция „Образователни програми и образователно съдържание”, представляванa от г-жа Евгения Костадинова, в качеството й на конкретен бенефициент да подаде проектно предложение, съгласно приложения пакет документи за кандидатстване по процедура на директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
Номер и име на процедурата: BG051PO001-3.1.04 „Подобряване на качеството на общото образование”
Цел на настоящата процедура е: Подобряване качеството на образователните услуги, чрез:
1. Осъвременяване на държавните образователни изисквания за учебно съдържание, на учебните планове и на учебните програми в общото образование за всички образователни етапи и степени;
2. Внедряване в практиката на осъвременения образователен пакет;
3. Разработване и апробиране на процедура за оценяване на учебници и учебни помагала;
4. Обучение на учителите за прилагане на осъвременения образователен пакет.
Настоящата процедура на директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ се реализира с финансовата подкрепа на Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
Максималният бюджет на безвъзмездната финансова помощ по настоящата процедура за целия програмен период е в размер на 10 000 000 лв.
Допустими дейности:
І. Създаване на единна система от индикатори за съответствие между стандартите за учебно съдържание и средствата за тяхното постигане (учебни програми, учебни помагала, учебници, квалификация на учители)
1.1. Изготвяне на обща оценка на съответствие между ДОИ за учебно съдържание и средствата за тяхното постигане – учебни програми, учебници, учебни помагала, обучения на учители, като в резултат се цели да се идентифицират и отстранят евентуални несъответствия и диспропорции в действащи в практиката ДОИ за учебно съдържание и учебните програми от една страна, и заложените в тях резултати от обучението, реализирани в учениците, от друга страна;
1.2. Разработване и апробиране на индикатори за съответствие между стандартите за учебно съдържание и средствата за тяхното постигане (учебни програми, учебници, учебни помагала, обучения на учители).
ІІ. Актуализиране на ДОИ за учебно съдържание и на учебните програми във всички етапи и степени на общото образование
2.1. Оптимизиране на пакета образователни документи за ЗП в съответствие с новата образователна структура и с цел включване в ДОИ за учебно съдържание и в учебните програми на осемте ключови компетентности за учене през целия живот:
- Преглед и актуализация на ДОИ за учебно съдържание за начален и прогимназиален етап;
- Разработване на нови ДОИ за учебно съдържание за гимназиалната степен;
- Усъвършенстване на учебни програми 1-4 клас;
- Оптимизиране на учебни програми за 5-7 клас;
- Разработване на нови учебни програми 8-12 клас.
2.2. Разработване на пакет образователни документи за втори гимназиален етап:
- Проучване и изготвяне на концепция на профилирано обучение в съответствие с новата образователна структура;
- Изготвяне на ДОИ и учебни програми за профилирана подготовка по всички учебни предмети;
- Изготвяне на учебно-изпитни програми за ДЗИ по профилиращите предмети.
ІІІ. Актуализиране на ДОИ за учебниците и учебните помагала и разработване и апробиране на процедура по оценяването и одобряването им
3.1. Анализ на одобрените учебници и учебни помагала;
3.2. Оптимизиране на ДОИ и процедурата по оценяване и одобряване на учебници и учебни помагала;
3.3. Апробиране на процедура по оценяване и одобряване на учебници и учебни помагала.
ІV. Обучения на учители и оценители
4.1. Обучение на учителите за прилагане на актуализираните и на новите ДОИ за учебно съдържание и на учебни програми /методически съвещания, семинари, обучение на място, краткосрочни квалификационни форми и др./;
4.2. Разработване, отпечатване и разпространение на методическо ръководство за въвеждането и прилагането на новия пакет документи;
4.3. Обучения на оценители, участващи в процедури за оценяване и одобряване на учебници и учебни помагала.
Крайният срок за подаване на проектно предложение е 15 август 2011 г., 16.30 часа
Пакет документи за кандидатстване: